Alla inlägg under augusti 2009

Av Magda - 21 augusti 2009 12:18


Ja, ät mer sallad, gott folk!!


Här är sallad som ofta står på bordet hemma hos mamma o pappa. Handplockad sallad från egna landet, lika så rödlöken. Till det avokado, fårost, tomater och en god vinägrette.



Av Magda - 16 augusti 2009 20:06


Frukost är det allra bästa jag vet. Att göra iordning en ordentlig frukost är en så himla bra start på dagen. Vad kan gå fel när man börjar den såhär?

Nu är jordgubbarna och smultrona slut för länge sen, men det var en härlig tid när jag kunde gå ut och plocka in färska bär till frukostfilen. Sen massor med frön och nötter i. Och brödet...ah, måste försöka mig på det baket någon gång. Brukar ju alltid baka bröd, men om jag köper, då köper jag Saltå Kvarns Barjsa-bröd, det är helt fantaaastiskt gott. Surdegsbakat och nyttigt, precis som det ska vara.

Här kommer inget recept, här kommer bara ett inlägg som från vilken blahablaha-blogg som helst. En bild på min frukost. Lite pinsamt. Lite fånigt. Men folk borde unna sig en bra frukost lite oftare. Fram med hela konkarongen. Fil eller gröt. Smörgås. Juice. Te. Och så nåt sött som avslut, en muffins t ex. Man blir så glad och nöjd då. :)

Ovido - Quiz & Flashcards