Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Matlåda!

Av Magda - 3 oktober 2010 21:50


Allt gick så snabbt här på kvällen. Middagen blev sen som vanligt och sen var det full rulle med läxläsning och förhör för stora barnen och nattning för den lilla.  Min goding är nu 6 månader och jag har valt att lite smått börja arbeta. Dags för nya uppgifter och utmaningar på jobbet. Och inte minst....dags för matlåda igen. Så då fick det bli nån mat ikväll som skulle ge lite rester. Ett gammalt recpet här ifrån bloggen. Rårisgratäng! Jag hade glömt skriva kikärtor på Mickes inhandlingslista, men jag tog Belugalinser i gratängen istället för proteinets skull. Det blev jättebra. Micke tyckte till och med att det blev bättre med dessa linser i istället för kikärtorna. Jag tror jag är beredd att hålla med. Den här varianten kör vi nästa gång också.

 

Och du???


        


Så alltså. Receptet finns här. För variation enligt dagens recept:


Koka 1 1/2 dl Belugalinser i vatten så det täcker, samt en halv buljongtärning. Häll av vattnet om det blir nåt över och blanda sedan i gratängröran istället för kikärtorna enligt receptet.

Mat
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magda - 29 januari 2012 12:40

Detta är en rätt som är helt okej och som man väl kan göra en gång per år eller så för variationens skull. Jag åt en bönsallad till.   Pastagratäng m blomkål och broccoli pasta i någon form blomkålsbuketter broccolibucetter riven ost ...

Av Magda - 15 maj 2011 11:29

  ...är jag sent ute, tycker ni? I blame it on the rain. Eller på det faktum att jag inte haft sladd till kameran. Påsken har varit för i år, men det kommer ju fler och då blir det cupcakes igen och igen och igen. Så...glad påsk i efterskott....

Av Magda - 22 mars 2011 16:59


                              Ja, jag gjorde som de rekommenderar på paketet. Serverade till Ratatouille. Tyckte korven var riktigt bra. Helt godkänt från mig.     Ratatouille   2 stora lökar 2 paprikor 1 zuccini 1 aubergine ...

Av Magda - 15 mars 2011 13:11

jag ska komma med ett nytt recept. Men jag ska göra det väldigt enkelt och bara kopiera receptet. För min kamera har jag tappat i golvet och den tar man inga bilder med längre, varken fula eller fina. Receptet fann jag på en känd pysselamerikanskas s...

Av Magda - 13 januari 2011 21:13

         ...och om det inte var för att jag har en väldigt mastig tryffelkaka i kylen, samt muffins och kakor som vill bli uppätna en av varje för varje dag, så skulle jag ha slagit till och bakat semmelbullar. Men det går inte, någon måtta m...

Skapa flashcards