Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Jag drömmer om semlor...

Av Magda - 13 januari 2011 21:13


        


...och om det inte var för att jag har en väldigt mastig tryffelkaka i kylen, samt muffins och kakor som vill bli uppätna en av varje för varje dag, så skulle jag ha slagit till och bakat semmelbullar. Men det går inte, någon måtta måste det vara. En sak i taget, jag hade glömt att efter Nyår kommer semmeltider. Jag tror jag måste skriva in det i almanackan för nästa år. För det är onödigt att vänta med semmelätandet, man måste passa på då det inte går att dra ut på det hur länge som helst sedan. När februari är slut måste man säga farväl till semlorna, vilket till slut brukar vara ganska enkelt då semmelsuget sakta dör ut. Så...alltså, hög tid att börja. Förra året tror jag att jag länkade till receptet. Här länkar jag till mitt förra inlägg (snacka om sjuuukt god min semla ser ut) och tills jag har en egen nybakad semla att visa upp så lånar jag lite bilder från nätet att förlora sig i. Fullkomligt slurp.


         

 
 
Ingen bild

erik

25 januari 2011 08:42

asså du skulle bara veta hur många gånger(ibland flera per dag) jag slår upp din semla och liksom, ja hetsas...semmelporr! inte bra för midjemåttet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magda - 29 januari 2012 12:40

Detta är en rätt som är helt okej och som man väl kan göra en gång per år eller så för variationens skull. Jag åt en bönsallad till.   Pastagratäng m blomkål och broccoli pasta i någon form blomkålsbuketter broccolibucetter riven ost ...

Av Magda - 15 maj 2011 11:29

  ...är jag sent ute, tycker ni? I blame it on the rain. Eller på det faktum att jag inte haft sladd till kameran. Påsken har varit för i år, men det kommer ju fler och då blir det cupcakes igen och igen och igen. Så...glad påsk i efterskott....

Av Magda - 22 mars 2011 16:59


                              Ja, jag gjorde som de rekommenderar på paketet. Serverade till Ratatouille. Tyckte korven var riktigt bra. Helt godkänt från mig.     Ratatouille   2 stora lökar 2 paprikor 1 zuccini 1 aubergine ...

Av Magda - 15 mars 2011 13:11

jag ska komma med ett nytt recept. Men jag ska göra det väldigt enkelt och bara kopiera receptet. För min kamera har jag tappat i golvet och den tar man inga bilder med längre, varken fula eller fina. Receptet fann jag på en känd pysselamerikanskas s...

Av Magda - 28 november 2010 11:51

Det bidde det i alla fall förra året vid den här tiden. Idag får det bli julmarknad med glögg o mandlar eller vad det nu finns att tillgå. Julstämningen går inte att ta miste på - vintervitt vart man än tittar. Härligt. Och det bara fortsätt...

Skapa flashcards