Alla inlägg den 13 november 2007

Av Magda - 13 november 2007 14:38


Det här är en av mina absoluta favoriträtter. Enkelt och gott!


Rotsaker i ugnen


Jag brukar i regel använda mig av dessa ingredienser som jag skär i stavar/klyftor och lägger i en djup plåt, ringlar över lite olja, samt saltar och pepprar. In i ugnen på ca 225 grader...ta ut och rör om lite efter ca halva tiden. Hur länge det ska vara inne beror lite på hur stora bitar du skurit. Skär allt i ungefär samma storlek. Ca 30-45 minuter skulle jag tippa på.


potatis

morötter

palsternacka

röd lök


Gör under tiden såsen


3 dl gräddfil

massor, massor med citronpeppar

1-2 pressade vitlöksklyftor


Precis innan det är dags att äta steker du upp halloumin i lite olja i en het stekpanna. Håll koll, det kan gå riktigt fort. Allra godast är denna ost att äta när den är helt och hållet ny-ny-nystekt. Så låt den inte ligga på nåt fat för länge innan det är dags att äta. Jag brukar steka den när allt annat börjar ösas upp på tallriken.


Ovido - Quiz & Flashcards