Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Magda - 1 juli 2008 13:53


Cupcakes...jaa...finns risk för att det kommer dyka upp en del varianter av mina cupcakes här. Jag tänkte att jag ska försöka mig så sakteliga åt veganhållet, så jag provar mig fram med olika recept och när jag hittar ett som jag tycker är minst lika gott som ett "vanligt" recept, då kommer jag gladeligen skriva ner det här.

 Cupcakesen här nedanför är gjorda på veganvis med undantag för frostingen. Jaghar inget färdigt recept på det, provade Leilas hiskeligt super-äckel-söta frosting, men det är riktigt snuskigt sött. Jag brukar bara ta lite lite smör, lite philadelphiaost och så skaka över en dos florsocker. Man kan smaka sig fram hellre än att ta för mycket florsocker från början.


Frosting


Smör

Philadelphiaost

Florsocker

Ovido - Quiz & Flashcards