Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

Smarrig pastasås med spenat och fårost

Av Magda - 1 juni 2008 20:21

Jomen hej, en sådär ett halvår senare ungefär. Men på begäran...här kommer ett nytt recept. Min kamera har "checkat ut" och Micke har förlagt sin sladd och kameran är full. Inga bilder kan alltså tas för tillfället, men jag uppdaterar med bilder tids nog. Väldigt lätt och väldigt gott.


1-1 1/2 gul lök, hackad

2 vitlöksklyftor, hackad eller pressad

1 påse fryst hel bladspenat

1-1 1/2 dl vitt matlagningsvin

1-1 1/2 dl buljong

1 burk creme fraiche

1 förpackning med fetaost, fint tärnad


Sätt på en kastrull med pastavatten.

Fräs lök och vitlök i lite olja. I efter en stund med spenaten på ganska hög värme så den blir mjuk. På med vin och buljong och låt stå och puttra så att vätskan reduceras. Häll i pastan i vattenkastrullen när det kokar. Kräma ned craim fraichen i spenatröran och sist av allt när pastan börjar bli klar, i med fetaosten - i spenatröran förstås. Servera till pastan.


Mat
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magda - 29 januari 2012 12:40

Detta är en rätt som är helt okej och som man väl kan göra en gång per år eller så för variationens skull. Jag åt en bönsallad till.   Pastagratäng m blomkål och broccoli pasta i någon form blomkålsbuketter broccolibucetter riven ost ...

Av Magda - 15 maj 2011 11:29

  ...är jag sent ute, tycker ni? I blame it on the rain. Eller på det faktum att jag inte haft sladd till kameran. Påsken har varit för i år, men det kommer ju fler och då blir det cupcakes igen och igen och igen. Så...glad påsk i efterskott....

Av Magda - 22 mars 2011 16:59


                              Ja, jag gjorde som de rekommenderar på paketet. Serverade till Ratatouille. Tyckte korven var riktigt bra. Helt godkänt från mig.     Ratatouille   2 stora lökar 2 paprikor 1 zuccini 1 aubergine ...

Av Magda - 15 mars 2011 13:11

jag ska komma med ett nytt recept. Men jag ska göra det väldigt enkelt och bara kopiera receptet. För min kamera har jag tappat i golvet och den tar man inga bilder med längre, varken fula eller fina. Receptet fann jag på en känd pysselamerikanskas s...

Av Magda - 13 januari 2011 21:13

         ...och om det inte var för att jag har en väldigt mastig tryffelkaka i kylen, samt muffins och kakor som vill bli uppätna en av varje för varje dag, så skulle jag ha slagit till och bakat semmelbullar. Men det går inte, någon måtta m...

Ovido - Quiz & Flashcards