Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Magda - 17 juni 2009 10:22


Då är det sommarlov och det gäller att ha fantasi, inte bara till middagar, utan även luncher när Christine o Charlotte är här. Det här åt vi häromdagen. Det har vi gjort förut också, och så länge det är fetaost i så brukar det mesta gå bra...även om alla (utom jag) låtsas stenhårt och med pokerface som att de inte gör allt vad de kan för att peta ut broccolin. Så när jag ska ta påfyllning...och det gör jag sist, eftersom de äter fort och jag sakta....då är det bara massor av broccoli kvar i skålen. Och nog för att jag gillar broccoli, men då surnar jag till...tycker inte om när man petar ur vad man vill o inte vill ha redan i den allmänna skålen. Det är ett oskick och sånt kan man göra sen. Micke är nog den största boven och barnungen av de alla på den punkten. Så är det, ja. Punkt.



Rårissallad


Råris, kokas

Broccoli, förvälls

Morötter, rårives grovt

Tomater i klyftor

Paprika i bitar

Röd lök, skivad

Fårost, i bitar

Kalamataoliver


Blanda allt i en skål


Blanda olja, vinäger, vitlök, salt o peppar och häll över alltsammans.


Mat
Ovido - Quiz & Flashcards