Alla inlägg den 2 april 2010

Av Magda - 2 april 2010 22:47

  

 

Joo...man måste ju leta fram sina lekfulla sidor nu när det kommit ett barn till världen. Pang-pang-kakor, det är väl nåt det, va? Fast...det rimmar ju illa, jag tycker inte om skjutning o sånt. Vi får leka att det är vattenpistoler som båda kå'bbojs'arna har. Och faktum är att den översta pannkakan såg så blarrig och ofräsch ut, så jag kände att jag var tvungen att dölja det lite. Då blev det med lite text. Och med denna text jag nu skriver har jag ändå lyckats gjort er uppmärksamma på det som jag ville att ni skulle liksom missa...mmm...smart!

Jag har varit inne i en speciell period nu och fryst in allt jag gör. Så även med pannkakorna. Några åt jag genast förstås. Resten vek jag ihop fint och förpackade till lagoma portioner för en framtid där det sägs att man inte har tid att laga mat. Så därför gör jag som folk säger, för säkerhets skull. Frysen full med pankisar...bl.a.

Hur som. Ni har fattat vid det här laget att jag gärna lagar mat utan ägg om det går. Och det går ju som ni märker så himla bra. Dessutom...sorry om jag har sagt det förut, men om man inte tänker så mycket på hönorna...ja, då kan man ju tänka på ekonomin. Det blir mycket billigare att ta några matskedar sojamjöl i smeten istället för flera ägg. Så det så. Det är väl ett argument så gott som något?! Just det. Då kör vi.


Pannkakssmet med dinkel - ett helt gäng, räcker till i alla fall fyra pers.

Ovido - Quiz & Flashcards