Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Magda - 8 februari 2009 09:57


Jag gjorde dinkelbiffar häromdagen. Passade på att mala lite extra hasselnötter för jag tänkte prova att hälla det i muffinssmet. Så tog jag fram den gamla grundkokboken och letade fram ett sockerkaksrecept.

Sedan hällde jag i lite smått och gott vilket resulterade i riktiga kalasmuffins. Jag hällde upp i stora muffinsformar och det blev 8 st halvstora muffins. Annars kan man ju ta mindre formar förstås, och få lite flera. Mitt misstag, tror jag, var att jag blandade i chokladen i smeten. Det resulterade i att den mest sjönk till botten. Kanske bättre att hälla i den när man redan hällt upp smeten i formarna? Prova det istället, det ska jag göra nästa gång.


Alltså...leta upp receptet till "fin sockerkaka".

Häll sedan i

2 msk malda hasselnötter

mjölkchoklad hackad i bitar, några rutor bara

vit choklad hackad i bitar. några rutor

Ovido - Quiz & Flashcards