Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Magda - 15 februari 2010 18:50


                 

 

Fettisdag imorgon och skam vore väl om det inte fanns semlor till alla då.

 Idag har jag bakat semmelbullar till jobbet. Rejäla doningar, stora härliga semlor som vi ska smaska på imorgonkväll. Inte såna småfjärtar som jag bakat här hemma, såna som man måste ta minst två av, helst tre, för o vara riktigt nöjd. Jag bedrog mig själv lite där. Tänkte att det var vettigt att göra lite mindre semlor eftersom jag nu skulle äta så många...ja, jag gör ju gärna det i dessa tider. Samma sak varje år, defenitivt inget jag kan fegskylla på min graviditet. Jag bor inte nära någon affär eller konditori längre, så att köpa 30 kronors-semlor var o varannan dag blir det inget av med i år. Lika bra det. Jag har bakat själv. Och som sagt, i tron att göra det hela lite bättre, så bakade jag små semlor. Det behöver jag inte göra om, det vet jag nu. Är det semmeltider så är det och då kan man brassa på fullt ut med ordentliga semlor.

Däremot kör jag på "vegangrädde". Ja, som ni kanske märker har jag hakat upp mig lite på den biten nu igen. Det är riktigt gott. Den heter Soyatoo den som jag använder mig av.

 

Idag är jag riktigt lat. Jag länkar till recepten. För det finns faktiskt en sida som handlar om semlor. Och varför skulle ni inte passa på och välja ut er egen favvosemla där? Här kan ni titta och välja ut det recept ni gillar mest.

 

P.S Jag funderar på o testa göra semlor med chokladsmak, men då måste jag ha tröttat ut mig på orginalet först. Och det har inte hänt ännu, efter ca 15 semlor så här långt i år. Vi får se alltså. D.S

Ovido - Quiz & Flashcards