Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av Magda - 17 augusti 2007 17:25


Ibland tror jag inte att det kan kallas recept bara för att det är något jag slängt ihop. Men det här blev ju så gott, så jag vill gärna komma ihåg vad det var jag gjorde och följdaktligen skriver jag upp det här. Igår åt jag det till ris och idag till pasta. Fungerar lika bra med båda. Lite choklad som efterrätt och sedan bär det iväg till parkteatern.



Pastasås/Risröra

1 purjolök, delas på fyra o skivas

8-10 champinjoner, delas och skivas

3/4  zuccini, i bitar

1 röd paprika i bitar

1 vitlöksklyfta, pressad

Fräs detta med lite olja.

Krydda med en hel del curry, en liten del citronpeppar, salt och svartpeppar.


 Häll på 1-2 dl vatten och 2 tsk grönsaksfond. Lägg i 1 1/2-2 dl black-eye bönor och kort därefter 1/2-1 burk creme fraice. Servera med pasta eller ris.



Ovido - Quiz & Flashcards