Alla inlägg den 4 juni 2007

Av Magda - 4 juni 2007 16:37

En gammal arbetskamrat till mig "slängde ihop" följande recept för några år sedan när vi skulle äta lunch. Minns inte vad hon hette, men den här rätten såg jag till så att den ej föll i glömska. "Lite sånt här kan man ta, och kanske lite sånt här och så det där...ja, kanske lite sånt här också..."osv. Det blev en väldigt god lunch den dagen och jag memorerade allt vad jag kunde för att sedan kunna gå hem och skriva upp och göra själv. Enkelt och gott. Precis så som det ska vara.



Fyllda tortillabröd


1 gul lök, hackad

1-2 vitlöksklyftor, pressade

spiskummin, paprikapulver, chilipulver,

salt, peppar

krossade tomater

1 burk kidneybönor

1 burk svarta bönor

1 burk majs

(riven ost)



Fräs lök o vitlök i lite olja och krydda med de nämnda kryddorna. Häll på krossade tomater och låt koka ihop ca 15 minuter innan du öser i de sköljda bönorna. Låt bönorna koka med 3-5 minuter innan du lägger i majsen. Lägg sedan bönröran på en tortilla och rulla ihop. Lägg skarven nedåt i en smord form. Ev kan man ha riven ost på. Jag serverar guccamole och vitkål till.

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards